26 May 2009

Graficki paketi


Kako izraditi grafički paket/promjeniti izgled traviana


Što su grafički paketi?

Grafički paketi (na engleskom graphic pack ili GP)
mijenjaju izgled igrice. Time igrica ne dobiva nove funkcionalnosti već jednostavno novi izgled. A u ovom tutorialu će biti riječi o izradi vlastitog paketa.

Što bi trebali znati prije upuštanja u ovaj tutorial?

Prije ovoga biste trebali znati kako uređivati slike i proći po CSS tutorialu na ovoj stranici


1. Skidanje/download osnovnog grafičkog paketa:

Preuzmite osnovni grafički paket na ovoj adresi. Potom ga otpakirajte u vaše dokumente. Ako se planirate ozbiljno baviti izradom skinova, preporučujemo da napravite sebi poseban folder.

2. Istraživanje.

Ako već znate što se nalazi u paketu, slobodno preskočite ovaj korak.
Na početku pogledajte datoteku zagonetnog naziva unx.css. Slobodno je otvorite - ona opisuje stil igrice (poput boje linkova, pozadine, gdje se što nalazi i slično). Znaćete je dešifrirati ako ste pročitali onaj tutorial o CSS-u sa početka priče.
Otvorite mapu IMG a potom UN. Dočekat će vas nekoliko mapa. Ovdje sam popisao što se nalazi u kojoj mapi:
  • a - Ikonice koje označavaju pomicanje vojske, tačkice iz opisa saveza ili adresara, osnovne ikonice koje vjerovatno ni ne primijetite u igri
  • g - Građevine i pozadine sela (da, ovdje se možete diviti izgledu 15-cropa). U podmapi s nalaze se brojke za nivoe polja resursa.
  • l - Ikonice u gornjem dijelu igrice. Kod sličica n1 - n4 crno-bijeli dio označava neaktivnu ikonicu a dio u boji označava ikonicu kad je miš preko nje
  • m - Ikonice mapa i oaza
  • p - Sličice koje vidite u opisu Plus računa, ovo najčešće nećete dirati
  • r - Ikonice resursa i oznaka praznika
  • u - Ikonice vojske u izvještajima. Za one zadnje ikonice nitko nije odgonetnuo što znače - možda je neko novo pleme, ali nemojte se truditi,
  • u2 - Slike vojnika iz vodiča. Ni to najčešće nećete mijenjati.

3. Mijenjanje slika

Sada slijedi teži dio, a to je promjena slika u grafičkom paketu. Ovdje se prepustite mašti i vašoj viziji kako Travian treba izgledati. Zaista nema ograničenja kako želite da zgrade izgledaju (autor tutoriala je jednom namontirao spremnik piva iz slike pivnice na rezidenciju, pa mislim da bi vam to moglo dati ideju ). Ipak, trebali bi slijediti ove dvije smjernice:
  • Slike bi trebale ostati istih dimenzija kao što su i bile. Inače bi se dizajn mogao poremetiti.
  • Spremite sliku pod potpuno istim nazivom u potpuno istu mapu. Ako to ne učinite igrica će jednostavno nastaviti koristiti onu originalnu sliku.
Uživajte! (I ne, ne morate promijeniti baš svaku sliku u paketu!)

4. Mijenjanje CSS dizanja

Ovo će vam vjerovatno pasti najteže. I dok ste se u prošlim koracima nekako i mogli zabaviti, ovdje vas čeka gomila šifriranih besmislica koje vi morate naštelati kako bi vaš dizajn bio tačno onakav kakav vi želite.
CSS datoteke možete uređivati i u Notepadu ali to je besmislica. Zato skinite besplatnu verziju TopStylea, TopStyle Lite i instalirajte je. (Ako se mislite puno baviti skinovima, možete natjerati člana vaše obitelji da vam za rođendan kupi jaču verziju, TopStyle Pro, sa cijenom od 79.95$! Uh!). Takvi editori vam omogućavaju puno zgodnih stvarčica, a jedna od njih je da ne morate pamtiti sve stvari koje ste naučili u CSS tutorialu kojeg ste pročitali.
U TopStyleu otvorite datoteku unx.css. Program se lako koristi i vjerujem da ćete brzo doći do prvih rezultata.
(Napomena: u dijelu programa sa natpisom Preview stvari se mogu činiti zbrčkano. Bez brige, kada vaš zadnji krik mode bude gotov, stvari će raditi normalno.)

5. Pakovanje i koristenje grafickih paketa

Nakon što ste napravili remek-djelo i nadivili mu se, bilo bi vrijeme da i zaigrate sa njime. Zato cijelu mapu premjestite u C:\ i ukucajte je u Travian GP!
Ako ga želite staviti na forum, zapakirajte ga u ZIP datoteku. Uđite u vašu mapu, na onaj dio gdje se nalazi unx.css. Potom označite sve datoteke i kliknite na njih desnom tipkom. Odaberite Send To -> Compressed Files. Ako se na vašem kompjuteru nalazi WinRAR, idite desnom tipkom, odaberite Add to Archive i potom stisnite ZIP pod Archive Format.
Ako nešto ne valja ili niste zadovoljni, uredite ga i ponovno napravite ovaj korak.

6. Zaključak

Čestitamo! Napravili ste vaš prvi grafički paket! Ispod se nalazi još par stvari koje bi bilo zgodno učiniti...

16 May 2009

Teutonci opis, prednosti i mane


Osnovne osobine teutonaca


Za tevtonce se smatra da su najbolji pljackasi u igri i njihova napadacka snaga je superiorna u broju, ali joj fali kvaliteta. Najiskusniji igraci ce uzeti tevtonce kao narod, jer je njihova ukupna snaga fenomenalna.

Slede prednosti i mane tevtonaca:


Prednosti:


a.) Kopljanici su najbolja odbrambena jedinica protiv konjanika.

b.) Tevtonski vitez je najbolja ofanzivna konjica u igri.

c.) Cena tevtonskih jedinica je relativno jeftina, jeftinija je nego kod ostalih naroda.

d.) Brzina proizvodnje tevtonskih trupa, postavlja tevtonce kao, mozda i najbolji narod u igri.
Njihova brzina proizvodnje trupa je relativno brza, odnosno brza je nego kod druga dva naroda.
Ovo daje tevtonskom igracu prednost u broju jedinica u ratu.

e.) Zemljani zid blokira napad neprijatelja(koji nema veliki broj ovnova) veoma efektivno.

f.) Svaki trgovac nosi 1000 resursa.

g.) Skaut konzumira samo 1 zito na sat.

h.) Imaju odlicne pljackaske jedinice u pocetku igre u obliku batinara.

i.) Prilikom napada, neprijatelj skriva samo 2/3 sklonista

j.) U fazi svetskog cuda(zadnja 2 ili 3 meseca),vecina velikih igraca ce imati vise konjickih jedinica nego pesadije, tada tevtonski kopljanici postaju mnogo korisniji nego rimski pretorijanci.

Mane/slabosti teutonaca:


a.) Tevtonci imaju najgore odbrambene jedinice protiv pesadije u igri.
Moze se reci da im je vrlo tesko boriti se protiv napadaca koji koristi pesadiju bez pomoci gala i rimljana.

b.) Zid im daje najmanji defanzivni bonus
c.) Konjicke trupe su spore u odnosu na galske i rimske konjanike.To cini pljackanje da traje dosta duze.
d.) Sekirash je najslabija napadacka pesadija u poredjenju sa rimskim imperijancem i galskim macevaocem.

15 May 2009

Travian bagovi, hakovi i hakovanje


KAKO HAKOVATI TRAVIAN?

Evo jedan post, koji sam nasao na jednom travian blogu. Nisam ga ispitao tako da ne znam jel radi.
NAPOMENA: ne podrzavam varanje u travianu, ali ako su vec programeri napravili propust, zasto ne iskoristiti.

E pa za to treba izdvojiti nesto love(ako nemate zlata),predplatiti se na travian plus racunu i onda naprimjer dignite glinokop na 10 i onda ako imate glavnu zgradu na 8 stavite ju graditi na deset to cete postici pomocu travian plusa i tada ce vam se graditi dva levela tada prekinite gradnju 9 lvl. i vratice vam se resursi i onda mozete graditi ciglanu sa glavnom zgradom na lvl 9 i ustedenim resima.Tako mozete i sa svim drugim zgradama. Uzivajte!!!!

Vojska, napadi, pojacanja, jedinice, heroj i slicno


Heroji


- Ko su Heroji??

Heroji su jedinice koje imaju 5 atributa, i mogu sticati iskustvo tokom borbe. Kada steknu dovoljno iskustva, poveća im se nivo/stepen i dobivaju 5 poena koje možete iskoristiti za poboljšavanje njegovih atributa. Ukratko, što se više bore, postaju jači i jači.

- Kako regrutovati/napraviti Heroja?

Jednostavno je.. Sve što vam treba je "Mjesto okupljanja" stepen 1, "Glavna zgrada" stepen 3 i "Herojska vila" stepen 1. Nakon toga, svaka jedinica može biti pretvorena u heroja.

- Koliko Heroja mogu imati?

Moguće je imati maskimalno 3 heroja, od toga jedan od njih može biti aktivan. Kada pogine, heroja je moguće oživiti (njega ili jednog od dva neaktivna heroja u vili). Ako želite napraviti heroja druge vrste, a već imate trojicu, moguće je izbrisati jednog (klikom na crveni X do njega) i napraviti novog.

- Koja vrsta jedinica je najbolja za heroja?

To je najviše do vas, vašeg ukusa, odnosno taktike. Večina igrača koja igra agresivno se odlučuje za tešku konjicu (Eq. Caesaris, Haeduan, Teutonski Vitez), a nerijetko i za ofanzivnu pješadiju (Imperijanac, Mačevalac, Borac sa sjekirom). Ljudi koji preferiraju odbranu, prave odbrambene heroje. Gali se često odlučuju i za Theutateov grom, tako da heroj ne usporava ostale jedinice ove vrste (koje gali koriste za raid-anje).
U ostalom, ako ste nezadovoljni herojem kojeg imate, uvijek ga možete zamijeniti drugim.

Jedinice

- Gdje treniram jedinice?

U zavisnosti od vrste jedinica koje hočeš, treniraš ih u zgradama kao što su: Kasarna, Štala, Radionica, Herojska vila i Rezidencija/Dvorac.

- Koje vrste jedinica postoje?

U travianu postoji 5 vrsta jedinica:

Pješadija

Osnovne napadačko-odbrambene jedinice za sve tri nacije. Svaki pojedinačni vojnik smanjuje proizvodnju žita za 1.

Konjica

Za razliku od pješadije, imaju veći napad i odbranu i dosta su brži, ali ih je teže održavati zbog toga što smanjuju proizvodnju žita od 2-4.

Ratne mašine

Osnovna svrha ovih jedinica je rušenje zgrada. Ratni ovnovi služe za uništavanje zidova, dok je katapultima moguće rušiti sve ostale zgrada.
TIP - Sa Mjestom okupljanja na stepenu 10, moguće je "nanišaniti" bilo koju zgradu osim Skloništa, Klesara i Zamkara.

Naseljenici

Sa Dvorcem na stepenu 10, 15 i 20 ili Rezidencijom na stepenu 10 i 20 (u jednom gradu može biti samo jedno, ne oboje - ili Rezidencija ili Dvorac) i sa dovoljnim brojem Kulturnih poena, moguće je napraviti tri (3) Naseljenika. Naseljenike (njih 3, ne 2, ne 1 nego 3) potom treba poslati na neku od Napuštenih dolina sa zadatkom Osnivanje novog sela. Kada stignu na odredište, oformit će novo selo.

Senator/Starješina/Poglavica

Sa Dvorcem na stepenu 10, 15 i 20, ili Rezidencijom na stepenu 10 i 20 i sa dovoljnim brojem Kulturnih poena, moguće je napraviti Senatora/Starješinu/Poglavicu. Slikovito rečeno, njihov zadatak je da ubijede stanovnike neprjateljskog sela da se pridruže vašem carstvu.
U praksi to izgleda ovako: Nađete dobro selo sa velikom populacijom (ili mozda 15 ili 9 cropera). Uništite svu neprijateljsku vojsku, i razrušite Rezidenciju jer je selo nemoguće zauzeti sve dok je u njemu Rezidencija ili Dvorac. Još jedna bita stvar je da Dvorac ne možete razrušiti manje od stepena 1 jer je glavni grad nemoguće zauzeti. Nakon što je Rezidencija uništena, počnete slati Senatora/Starješinu/Poglavicu zajedno sa ostalom vojskom u napad (ne samog samcatog jer će poginut!). Svakim novim napadom "Odanost" sela koje napadate počinje opadati. Kada odanost padne na nulu, selo je vaše.
TIP - Nakon što je zauzeto, selo i dalje ima veoma nisku Odanost. Pametno je što prije sagraditi novu Rezidenciju (koja konstantno povećava Odanost) kako bi bilo sigurnije od od potencijalnih napadača.

- Koje vrste napada i odbrane postoje?

Ovo pitanje ćemo objasniti na primjeru Batinara.


On je pješadija. Njegov napad je 40, odbrana protiv pješadije 20 a odbrana protiv konjice 5.
Kada napada, obračunava se njegov napad 40 (što je logično), kada je stacioniran u Gradu i neko drugi napada, to zovemo odbranom. Ako ga napada pješadija gleda se njegova odbrana protiv pješadije, ako ga pak napada konjica, gleda se odbrana protiv konjice... prosto ko' pasulj.

Evo kako u praksi izgleda napad pješadije i napad konice protiv grupe od 7000 batinara.
Na prvoj slici napad vrši vojska od 2000 Imperijanaca (pješadija) gdje svaki pojedinačni Imperijanac ima napad od 70 (70 x 2.000 = 140.000).
Na drugoj slici napad vrši vojska od 1000 Heduana (konjica), a svaki pojedinačni Heduan ima napad od 140 (140 x 1.000 = 140.000).
Dakle i jedna i druga vojska imaju potpuno istu jačinu napada, razlika je samo u vrsti jedinica (prvo je pješadija a drugo konjica).
Na obje slike se brane 7.000 Batinara, koji imaju ukupnu odbranu protiv pješadije (20 x 7000) 140.000, a ukupnu odbranu protiv konice (5 x 7000) 35.000.
Ishod borbe 1:

Ishod brobe 2:


Napominjem da u praksi postoji puno faktora koji utječu na konačni ishod borbe, a neki do njih su: zidovi, stepen oklopa i oružja ratnika (u kovačnici oklopa i kovačnici oružja), odbranbeni i napadni bonus heroja i sl.

- Bonusi (zid, kovačnica oklopa, kovačnica oružja)

Zid
U zavisnosti od plemena koje ste izabrali zid oko sela će vam dati dodatni bonus pri odbrani:
Rimski zid - daje oko 3% po nivou, do 81% na 20 nivou.
Taraba (gali) - daje oko 2.5% po nivou, do 64% na 20. nivou.
Zemljani zid (Teutonci) - daje oko 2% po nivou, do 49% na 20. nivou.

Kovačnice oklopa/oružja
Unaprijeđivanjem jedinica u kovačnici oklopa ili oružja dobijate poboljšanje od 1.5% po nivou. Npr. Batinar bez poboljšanja u oružju ima napad od 40. Ako ga u kovačnici oružja unaprijedite na 10. nivo on će imati napad od 46.

- Kada hoću da pošaljem vojsku na neko selo, mogu da izaberem 3 opcije: Pojačanje, Napad: Normalan i Napad: Pljačka. U čemu je razlika?

Pojačanje
- Nakon dolaska u selo, jedinice će se stacionirati tu (i konzumirati žito grada u koji su došle). Njihova uloga je uglavnom - odbrana. Moguće ih je vratiti u njihov matični grad u bilo koje doba.
Napad: Normalan
- Vojska je krenula u puni napad, i neće se vratiti dok ne pobijedi ili izgubi (tad se beli neće vratit). Ako pobijedi, pokupit će resurse iz grada koji je napadnut.
Napad: Pljačka
- Vojska je krenula u pljačku. Ako naiđe na otpor, boriće se, ali ne do zdanjeg čovjeka, nego će se vratiti nakon prvog okršaja sa neprijateljima (obično sa gubicima na obije strane). Naravno, preživjeli vojnici će odnijeti ukradeni plijen.

- Da li u travianu postoji špijunaža, i koje se jedinice koriste za to?

Da! Špijunaža postoji, i obavljaju je jedinice kao što su Izviđači (Gali i Teutonci) i Equites Legati (Rimljani). Te jedinice ne mogu napadati, a samim tim ni' pljačkati (nositi resurse). Njihova jedina svrha je špijuniranje okolnih gradova, i odbrana od špijunaže drugih igrača.

Špijuniranje se vrši tako što se Izviđač pošalje na tuđi grad sa zadatkom "Napad", nakon čega se mogu odabrati dvije vrste izviđanja – "Izviđanje resursa i vojske", ili "Izviđanje utvrde i vojske".

Izviđanje resursa i vojske

- pokazuje koliko igrač ima resursa i vojske.
Izviđanje utvrde i vojske
- pokazuje stepen Zida i Rezidencije/Dvorca i količina i vrste jedinica koje su trenutno u gradu.

Odbrana od špijunaže drugih igrača se vrši tako što imate u svom gradu stacionirane Izviđače. Od broja stacioniranih Izviđača, zavisi efikasnost odbrane od neprijateljske špijunaže. Što više Izviđača, to bolja odbrana.

- Kada šaljem jedinice u pljačku, kako mogu znati koliko one resursa mogu nostit?

Svaka jedinica ima svoj kapacitet, drugim riječima broj resursa koje može nositi. Na stranici http://www.travian.ba/anleitung.php# možeš vidjeti koliko ta jedinica može nositi resursa.
Znači, kada si špijunirao nekoga i znaš koliko resursa ima, fino digitron u ruke, i izračunaj koliko ti jedinica treba da opustoše selo. Ako meta ima odbranu, predvidi i svoje gubitke, tako da možeš poslati dodatne jedinice.

- Čuo sam za termin "Lažni napad"/Fake/Fejk ali mi nije jasno šta to znači?

Lažni napad (fake attack)
-
je napad sa samo jednim vojnikom. Pošto je u travianu nemoguće vidjeti da li dolazi jedan vojnik ili hiljadu, igraći često iskoriste ovo tako što pošalju masu napada na sva sela protivnika, od kojih je jedan glavni, a ostali fake.

- Kada pošaljem vojnike u napad - mogu li ih opozvati? Vratiti nazad prije udara?


Kada pošalješ vojsku na bilo koji zadatak (napad, pljačka, pojačanje idr), imaš 90 sekundi da ih opozoveš tako što odeš na Mjesto okupljanja, i klikneš na mali crveni "X" sa desne strane. Nakon tih 90 sekundi nema pozivanja nazad.

- Koliko najmanje jedinica može napadati jedan grad?

Da bi se napao grad bez ikakve odbrane, i bitka pobjedila bez gubitaka, potrebno je poslati najmanje 2 jedinice.

- Koliko napada je moguće poslati u isto vrijeme?

Nema ograničenja!

- Jel postoji neki program koji može predvidjeti ishod borbe prije nego se ona desi, ako se zna broj jedinica koji učestvuje u borbi?

Da! Klikom na zgradu "Mjesto okupljanja" moguće je pristupiti takozvanom simulatoru borbe.

09 May 2009

Uloga i funkcije gradjevina u Travianu


GLAVNA ZGRADA


Glavna zgrada je jedina gradjevina koju automatski dobijate sa novim selom.
U glavnoj zgradi borave glavni graditelji vaseg sela. Pomocu glavne zgrade mozete rusiti i ostale zgrade koje vam nisu potrebne.

Kako rusiti gradjevine?

Dizanjem Glavne zgrade na lvl 10 dobijate opciju rusenja ostalih gradjevina koje su vam nepotrebne za dalji tok igre a koje vam zauzimaju mesto u selu.
Dovoljno je samo da odete na Glavnu zgradu, odaberete zgradu koju zelite da srusite i rusenje ce otpoceti. Izabrana zgrada ce se rusiti lvl po lvl sve dok se ne srusi. Isto tako na pocetku vam se to moze ciniti sporim, ali vreme potrebno za rusenje zavisi od lvl-a na kojem je zgrada koju zelite srusiti. Sa svakim srusenim lvl-om, vreme rusenja se smanjuje.
Takodje, svrha Glavne zgrade je da vam prekrati vreme potrebno za izgradnju neke gradjevine. Dizajuci Glavnu zgradu na lvl 20 u mogucnosti ste da za 50% ubrzate izgradnju ostalih gradjevina.

Šta se dešava sa istraživanjima i unapređenjima posle rušenja građevine?

To sve zavisi od gradjevine do gradjevine. Sto se tice bonus produkcije ona se rusenjem smanjuje. Pod bonus produkcijom mislim na Mlin, Pekaru, Ciglanu, Pilanu i Ljevaonicu zeljeza. Znaci ako zelite da srusite neku od navedenih gradjevina sa njenim rusenjem gubite i bonus produkciju koju one donose.
Isto vazi i za kapacitet skladista i sklonista, odbranbene bonuse zidova, povecanje broja trgovaca na pijaci i njihove nosivosti u trgovackom centru itd.
Istrazena poboljsanja u Kovacnici oruzja i Kovacnici Oklopa nakon rusenja tih istih gradjevina ostaju, isto vazi I za istrazene jedinice u Akademiji.
(Znaci ako odlucite da srusite npr Kovacnicu oruzja ili Kovacnicu oklopa, a pre toga ste u njima potpuno istrazili oruzje i oklope jedinicama do lvl-a 20, I nakon njihovog rusenja, jedinice ce zadrzati taj lvl od 20. Isto tako ako ste istrazili sve jedinice u Akademiji a zelite da je srusite i nakon rusenja te jedinice ce postojati).
Takodje rusenje Ambasade NEMA za posledicu izbacivanje iz alijanse, jer i ako nemate Ambasadu, u vasu alijansu mozete uci pomocu vaseg Profila (kliknete na ikonicu vase alijanse i automatski ste u alijansi).

SKLADISTE


U skladistu cuvate resurse kao sto su drvo, glina i zeljezo. Sto je veci kapacitet skladista vise mozete da stavite resursa. Veci kapacitet dobijate tako sto Skladiste podizete na veci lvl do max 20 lvl-a gde moze stati 80 000 resursa (da se ne zabunite, moze stati svakog resursa po 80 000 a ne ukupno). Kada Skladiste br. 1 podignete na max lvl 20, mozete da sagradite i drugo skladiste, trece, cetvrto .. Ali ne mozete dizati drugo skladiste ako prethodno ne podignete do kraja.
Skladiste i Silos su jedine dve gradjevine u Travianu koje mozete praviti vise puta u jednom selu.

DVORAC

Dvorac je mesto gde borave kralj i kraljica. Samo jedan dvorac moze postojati u celoj kraljevini.
Dvorac je jedino mesto gde mozete proglasiti svoje naselje glavnim gradom. Takodje i jedino mesto gde mozete sagraditi i Kamenorezca.
Takodje Dvorac sadrzi i 3 slobodna slota (lvl 10, lvl 15 I lvl 20) koja mozete iskoristiti za treniranje administratora ili naseljenika za osvajanje i naseljavanje novih sela.

Kako proglasiti naselje glavnim gradom?

Vase prvo naselje je automatski postavljeno za glavni grad bez obzira da li ste u njemu izgradili dvorac ili rezidenciju. Jedino nakon imenovanja drugog naselja glavnim gradom, trenutno naselje izgubice naslov glavnog grada. Za proglasavanje naselja glavnim gradom potreban vam je Dvorac lvl-a 1 (u tom selu koje mislite proglasiti za glavni grad), vasa lozinka kojom cete potvrditi preimenovanje. Dvorac moze biti izgradjen samo u jednom naselju.

Karakteristike Glavnog Grada

• Glavni grad u opste NE MOZE biti osvojen. Moze biti unisten tj skatan na 0 i nestati sa karte ali samo pod uslovom da to nije jedino selo tj da pored njega ima jos sela.
• Nije moguce izgraditi Veliku Kasarnu i Veliku Stalu u glavnom gradu.
• U glavnom gradu moguce je izgraditi Kamenorezca koji povecava stabilnost gradjevina i do 300%. Sa Kamenorezcem, gradjevine prilikom katanja je teze skatati ali ne i nemoguce.
• U glavnom gradu moguce je nadograditi resursna polja iznad lvl 10.

Sta se dogadja kada promenite Glavni Grad?


Ako promenite glavni grad koji je do tada ima resursna polja iznad lvl 1o (recimo na lvl-u 15), nakon preimenovanja drugog glavnom grada, resursna polja ce pasti na lvl 10 (nece vise biti na lvl-u15 vec na lvl 10), takodje Kamenorezac ce biti automatski unisten, kao I Velika Kasarna i Velika Stala.
Paznja: Nastale promene nakon preimenovanja NE MOGU se vratiti na staro.

Napomena:

Posto vecina smatra da kada iskoristi slot u Rezidenciji (lvl 10 i lvl 20), da moze sa rusenjem Rezidencije i izgradnjom Dvorca, ponovo iskoristiti slot za administratore i naseljenike na lvl-u 10 i lvl-u 20, vara se, jer i ako srusite Rezidenciju sa 2 iskoristena slota u Dvorcu cete moci iskoristiti samo 1 slot i to na lvl-u 20 (posto Dvorac nosi 3 slota, lvl 10, lvl 15 i lvl 20).

KAMENOREZAC

Kamenorezac je strucnjak u rezanju kamena. Izradom na veci lvl dobijate i vecu stabilnost svih zgrada u naselju za oko 300%
Posto vecina smatra da je samo dovoljno u jednom gradu imati Dvorac na lvl-3 (posto je to preduslov za Kamenorezca), da bi na osnovu toga izgradili Kamenorezca. To nije tacno. Da biste napravili Kamenorezca, vi morate to selo proglasiti glavnim, jer nije dovoljno sto samo imate Dvorac vec to selo u kojem je Dvorac morate i proglasiti za glavno.
Kamenorezca takodje kao i svaku drugu gradjevinu mozete unistiti, ali samo pod uslovom da vase kate posaljete kao slucajan izbor jer ga necete naci medju biranim zgradama za gadjanje.

REZIDENCIJA

Rezidencija je mali dvorac u kojem gostuju kralj i kraljica pri poseti naselju. Rezidencija stiti vase selo od neprijatelja koji ga zele osvojiti.
Takodje rezidencija vam daje uvid u dogadjanja u vasem selu. Npr kada kliknete na Rezidenciju, mocicete da vidite da li mozete obuciti jedinice za osvajanje ili naseljavanje novih sela, zatim vase Kulturalne poene, trenutnu Saglasnost u vasem selu i Expanzija pomocu koje mozete tacno da vidite koliko ste sela osnovali iz jednog sela kao i tacan datum osnivanja itd.
Isto tako kada krenete osvajati necije selo, prvo sto trebate uraditi jeste unistiti rezidenciju, jer na taj nacin kroz napade senatorima, poglavicama ili staresinama smanjuje se saglasnost stanovnika u selu, a kada saglasnost spadne na 0 (nula), onda stanovnici prelaze na stranu napadaca. Takodje saglasnost se povecava dizanjem Rezidencije i to kroz svaki lvl saglasnost raste.

Sta se desava kada sam srusim rezidenciju?

Nakon sto sami srusite rezidenciju (a to svakako mozete uciniti bez problema), nece se nista specijalno dogoditi. I dalje ce vam ostati sva sela koja ste osnovali pomocu rezidencije. Saglasnost sela ce i dalje ostati 100%, grad ce ostati glavni dokle vi tako odlucite. Medjutim, ako u selu u kojem planirate srusiti rezidenciju imate administratora (senator, poglavica, staresina) i on vam u medjuvremenu pogine, onda je problem jer bez rezidencije necete moci ponovo da ga ozivite, zato ako imate administratora u tom selu ne preporucujem vam rusenje rezidencije.

OPSTINA

U gradskoj opstini mozete odrzavati male i velike zabave za vase stanovnike.

Cemu sluze male a cemu velike zabave?

Cim izgradite Opstinu, odma mozete organizovati Male zabave koje vam donose 500 kulturalnih bodova. Nadogradnjom Opstine na lvl 10 u prilici ste da organizujete Velike zabave koje vam donose 2000 kulturalnih bodova po zabavi. Medjutim, velike zabave su dosta skuplje od malih i duze traju.
Kulturalni bodovi su vam potrebni za osvajanje ili naseljavanje novih naselja. Svaka gradjevina donosi odredjeni broj kulturalnih bodova, sa svakim lvl-om donosi jos vise bodova, ali ti bodovi su mali, pa zbog toga sa malim i velikim zabavama za krace vreme mozete sebi stvoriti mnogo vise bodova nego sto biste zaradili dizuci svakodnevno gradjevine.
Dok Mala zabava obezbedjuje dodatne bodove, Velika zabava utice i na efikasnost prilikom napada senatora, poglavice, staresine na taj nacin sto sa svakom organizovanom Velikom zabavom u selu iz kojeg saljete vase administratore dobijate dodatnih 5% efikasnosti prilikom napada vasih administratora a isto tako mozete I izgubiti tih 5% ako se u suprotnom selu koje napadate takodje odrzava Velika zabava u vreme vaseg napada administratorima.

SKLONISTE RESURSA


Sklonište je jedna od najkorisnijih gradevina u ranim fazama igre. Svrha mu je da sprijeci kradju resursa od strane naprijateljskih napadaca. Odmah u pocetku je moguce sagraditi ovu zgradu, bez ikakvih preduslova. Svakim novim stepenom, povecava se kapacitet iste, odnosno broj resursa koje može da zaštiti od krade. Kod Rimljana i Teutonaca, na maksimalnom stepenu – 10, Sklonište ima kapacitet od 1000 resursa, dok Gali imaju sklonište sa duplim kapacitetom od 2000.

Nikakva posebna procedura nije potrebna da bi ova zgrada obavljala svoju funkciju. Sklonište automatski sakriva resurse cim se sagradi, i to tako što sakriva posebno Drvo, Glinu, Gvožde i Žito. Dakle, sklonište sa kapacitetom od 1000 resursa, sakriva 1000 Drveta, 1000 Gline, 1000 Železa i 1000 Žitarica.

Nakon što je izgradeno na maksimalni stepen (10), moguce je izgraditi još Skloništa. Ali pošto su mesta za gradevine u gradu ogranicena na 20 + Mesto okupljanja, svako novo sklonište oduzima po jedno mesto namenjeno za druge zgrade. Ali to nije veilik problem, jer u Travijanu je moguce srušiti neželjene zgrade.

Teutonci imaju takozvani Pljackaški bonus, odnosno sposobnost da pokradu 1/3 skloništa.. Bonus za teutonce, je vrlo jednostavan. Ako je skloniste sagradjeno (recimo da je na 10 nivou - sakriva 1000 jedinica, 2000 ako si Gal, al recimo da nisi), ti imas sve resurse po 1000 i napadne te armija Teutonaca. Sta ce se desiti - iako ti je 1000 resursa sklonjeno u sklonistu, Teutonci ce ipak moci da orobe 1/3, znaci odnece po 333 resursa iz grada. U prevodu skloniste sakriva samo 2/3 reusursa od onog sto pise da sakriva kada Teutonci napadaju. Zanci da bi bio siguran ako imas 1000 resursa treba ti skloniste koje sklanja vise od 1333..

Još jedna prednost ove zgrade je da je se ne može ciljati katapultima (kao sve ostale zgrade). Ali opet postoji mala šansa da bude pogodeno ako katapulti za metu uzmu "Slucajan izbor".

I još jedna napomena... Resursi se prilikom napada automatski sklanjaju u sklonište... Nije potrebno izdati nikakvu komandu...

PIJACA/TRZNICA


Na Pijaci mozete trgovati resursima sa drugim igracima. Sto je veci nivo Pijace, to vise resursa vasi trgovci mogu nositi.
Pomoci zgrade zvane Pijaca ozete prenositi i resurse iz jednog sela u drugo. Sa svakim povecanjem lvl-a ove zgrade, povecava se i broj Trgovaca koji zavisnosti od nacije mogu nositi 500 resursa (Rimljani), 750 (Gali), i 1000 (Teutonci).
Osim samog slanja resursa, Pijaca nudi i mogucnost NPC trgovine pomocu koje ste u mogucnosti da sami uticete na raspored resursa u skladistu.

Takodje izgradnjom Pijace do max lvl-a 20 I Stale na lvl 10, u mogucnosti ste da izradite i Trgovacki centar pomocu kojeg cete unaprediti kolica vasih trgovaca cak do 300% kako bi mogli nositi vece kolicine resursa. Sa svakim vecim lvl-om ove zgrade, vasi trgovci ce moci nositi vece kolicine resursa.

Ponude na Pijaci u vreme napada?

Vrlo je cesto mišljenje medju igracima da ako se naprave ponude u pijaci prije napada, da se resursi mogu spasiti. Ljudi tako misli verovatno zato što vide da kada se napravi ponuda na pijaci, broj resursa u Skladištu se smanji (odnosno odu na Pijacu). Ali to ne igra nikakvu ulogu za vreme napada. Šta više, nakon napada, sve ponude na Pijaci napadnutog sela ce biti prekinute, i napadac ce pokupiti resurse isto kao da ponuda nije ni bilo. Ukratko – pijaca ne može sakrivati resurse, samo Sklonište može.

AMBASADA

Ambasada je mesto za diplomate. Izgradnjom na lvl 1 mozete se pridruziti nekom savezu (ukoliko primite potrebnu pozivnicu ili je sami zatrazite), nakon prosirenja Ambasade na lvl 3 mozete cak osnovati i sopstveni Savez.
Svakim povecanjem lvl-a Ambasade mozete imati dodatna 3 clana sto znaci da ukupno mozete primiti 60 clanova (max lvl Ambasade = 20 x 3 (svaki lvl dodatna 3 clana) = 60 clanova ukupno).

Sta se desava kada se unisti Ambasada?

Ako Ambasada bude unistena (vasa ili od glavnog osnivaca), necete automatski napustiti savez tj ispasti. Ostacete u njemu sve dok ponovo ne izgradite Ambasadu i sami izadjete iz njega pomocu opcije koju nudi Ambasada.

VELIKA KASARNA/STALA


Velika kasarna i velika stala ne mogu biti izgradjene u Glavnom gradu.
Takodje sto je karakteristicno za ove dve gradjevine jeste da je trosak izrade jedinica u njima trostruko veci. Ali isto tako u kombinaciji sa obicnom malom kasarnom/stalom mozete praviti dodatne jedinice u isto vreme.
Posto vecinu buni rec “dodatne jedinice”, pa cu vam razjasniti sta to znaci.
Kada se kaze dodatne ne misli se na druge jedinice npr Paladine a vi igrate sa Rimljanima, vec se misli na to da pored pravljenja jedinica u obicnoj maloj kasarni/stali, sada u isto vreme mozete praviti i u velikoj.

06 May 2009

Rusenje gradjevina u Travianu i katapulti

Često postavljano pitanje je koliko katapulta treba za nešto srušiti i šta se zapravo može sa tim katapultom.
Evo malog objasnjenja:

Šta je to katapult?

-Katapulti su jedinice za uništavanje zgrada/gradjevina.
Uništavanje zgrada = smanjenje populacije = uništavanje sela = uništavanje računa (ali za to vam treba PUNO katapulta).

Za katapulte je potrebna radionica na levelu 10, kao i akademija na levelu 15. Potrebno ih je, naravno, razviti i kada se naprave troše 6 (!) jedinica hrane po satu. Dakle trebate imati sve farme na najmanje levelu 10 kako biste krenuli u ozbiljniju izradu katapulta.

Kako se još zovu katapulti?

Kod Gala to su trebuše(na nekim serverima), a Rimljani imaju vatreni katapult. Jedino Teutonci imaju pravo ime za katapult: Katapult.

Što mogu gađati sa katapultima?

Bukvalno - bilo šta. Svaka građevina (naravno, ako postoji) može postati žrtvom katapulta. Naime, biranjem opcije "Nasumično" pri biranju cilja možete pogoditi čak i sklonista resursa - ipak, morate imati sreće za to.
Povećanjem levela mjesta okupljanja/okupljalista možete birati više meta. Recimo, sa okupljalištem levela 3 nemate neki veliki izbor (samo polja resursa i nešto građevina), ali sa okupljalištem razine 10 možete ciljano gađati bilo što osim klesara, sklonista i zamki.
Ukoliko je vaš level mjesta okupljanja 20, možete gađati dva puta u istom napadu.

Koliko mi je katapulta potrebno da srušim nešto?

Zavisi od levela klesara kod branioca!
Veći level klesara znači i veća otpornost zgrade na vaše katapulte. Recimo, dobro pravilo (pokupljeno sa US foruma) je da level zgrade koju želite gađati pomnožite sa 1.5, zaokružite (na više, za svaki slučaj) i dobijete koliko katapulta je potrebno za srušiti zgradu. Isto tako neke zgrade su otpornije na katapulte!

Koja korist od katapultova?

Katapulti su posebno efikasni u posljednjem dijelu igre kada želite konkurenciji porušiti svjetsko čudo. Isto tako, rušenjem određenih građevina na vašoj omiljenoj meti će vam možda povećati ulov.
Za kraj.
Katapulti su efikasno oružje za eliminiranje protivnika ali ne spadaju ni u najjeftinije. Prije katapultiranja obavezno koristite izviđače (uostalom, kao i pri svakom napadu) - to će vam, između ostalog, dati informacije što biste trebali porušiti. Katapulti su nezamjenjivi kod preuzimanja sela (za rušenje rezidencije ili dvorca). Vrijedi i još jedno pravilo: ako je jedno selo igraču jedino preostalo, ne možete ga do kraja uništiti nego čekati da se automatski makne sa karte - naravno, ako je stanovništvo 0.
* Napomena: Za rušenje zida služe ovnovi. Da se ne bi netko čudio zašto nema zida na popisu

Riječnik u Travianu vezan za katapulte i rusenje

katasi, kate - katapulti
katati - katapultirati nekoga
katati na nulu - nekomu potpuno razrušiti selo

Defanzivni Gali tutorijal - odbrana

Kako igrati defanzivu/odbranu sa Galima

Ovaj je tutorial napravljen za igrace koji ne napadaju, nego samo unaprijeđuju ekonomiju, trgovinu i obranu.

#0: U početničkoj ste zaštiti koja traje tri dana. U ta tri dana si morate osigurati resurse te napraviti kolku/tolku ekonomiju.

#1(prvi dan): Uložite sve resurse u polja resursa. Neka vam omjer bude [2:3:2:1.5] (teško da će vam omjer biti baš takav, ali neka vam to bude ˝shema˝ koju slijedite.)

#2(drugi dan): Napravite glavnu zgradu na level tri, okupljalište, zamku i skrovište.

#3(treći dan): Ravnomjerno i postepeno povećavajte resurse, broj zamki i skrovište.

#4(četvrti dan): napravite i vojarnu i (barem) 5 falangi, ako vam nešto ostane , pomoću tih resursa ispunjavajte questmasterove zahtjeve jer vas on nagrađuje, na početku vrijednim resursima.

#5: Slijedite questmasterove zadatke koje jos niste ispunili.

#6: Dižite postepeno resurse i skrovisšte, kada ga dignete do maksimuma, po potrebi napravite jos jedno.

#7: Vrijeme je da unaprijedite ekonomiju, napravite akademiju i pomalo istražite nove jedinice, kako obrambene tako i napadačke.

#8: Vi ste defanzivni igrač, ali ako u vašem susjedstvu, ima neaktivaca i farmama, iskoristite to i popljačkajte, jer će ti dobiveni resursi pomoći ekonomiji da se brže razvije.

#9: Pronađite jedan dobar savez, ako već niste i integrirajte se.

#10: Pomalo napuštajte pasivni način igre i sve više i više napadajte, i sve više ulažite u vojsku, ali ne budite pre agresivni.

#Napomene:

1. Ako ste u ratu zaboraite na ekonomiju, tu iznimka potvrđuje pravilo.
2. Ako vas neko pljačka pročitajte tutorial ˝kako ne biti farma˝
3. Budite aktivni i česti, ovakva igra zahtjeva vremena i aktivnost da bi urodila plodom.
4. #10 je važan, jer nemožete kroz sve faze igrat deffanzvino.
5. Ovo nije tutorial za sim citty, zato ne gledajte na populaciju, zaboravite statistike i radite vojsku, ako ništa drugo neka služi obrani.
6. Nije bas svaki korak detaljno objasnjen, pa prema tome improvizirajte.




#Heroji:

Ima puno dobrih heroja za jednog DEF gala.

Falanga:

Falange su profesionalci u svojoj struci, ali je potreban veliki broj da se vidi njihova snaga, tako da nisu od neke velike koristi.

Druid:
Nadalje, tu postoji druid, on je specijaliziran za obranu protiv pješaka ali i sa konjima se snalazi, vrlo je brz, ali pripazite na cijenu. Ako planirate njega imati kao heroja ulažite u regeneraciju.

Haeduan:
Meni osobno haeduan je najbolji heroj za gala, kako i ofanzivnog tako i defanzivnog. Dolazi do izražaja njegova hibridnost, tj. vrlo se dovro brani ali isto tako i napada. Vrlo je skup, i jako puno troši hranu, regeneracija prije svega ako njega planirate imati kao heroja.

Theutatesov grom:
Gromovi su idealne jedinice za pljačkanje: brzi su i nose mnogo resrusa. Cijena je normalna za jedinicu takvih mogućnosti. Istiće se brzina kojom se kreće, brže čak i od izvidnika; to je idealno za flash napade ili za sačekuša u zadnji tren.



#Resursi:
Općenito za gale je daleko najvažnija glina, pogotovo što se tiče i vojske, a možete ju kupiti na vrlo povoljnim cijenama na tržnici u ranim danima servera jer je drvo najtraženije tada (gorštaci).
Povoljno je da drugo naselje posjeduje 5 polja gline kako bi se mogle razviati falange, a tada obavezno, kao treće selo 15 croop.




#Najbolji def, kako i kada:

Vjerojatno će svi reći da je najbolja def kombinacija druidi+haeduani, ali analizirajmo to malo, ja tvrdim da su falange bolje:

Ako zbrojimo sve resurse koje potrošimo na jednog druida i na jednog haeduana u jedan broj dobiti ćemo 3055 resursa(ne potrošimo jednaki broj resursa, ali kad izmenim o u NPC...)
Zbroj resursa koje potrošimo na jednu falangu je 315 resursa. Iz toga proizlazi da možemo iz cijene od jednog haeduana i druida dobiti 10 falangi (točnije 9.6).
Kada pomnožimo bodove obrane protiv konja i protiv pješaka od falange za 10 dobijemo: 400(pješaci) i 500(konji).
Kada zbrojimo vrjednosti obrane (pješaci, konji) od haeduana i druida dobijemo: 165(pješaci) i 220(konji)
Iz toga proizlazi da je bolja kombinacija samo falangi nego skupih haeduana i duida (400,500>165,220)

05 May 2009

Senator Rimljani

Sta je senator?

Senator je u stanju uvjeriti druga sela da se pridruze vasem carstvu. Ukratko, možete koristiti Senatora da bi osvojili druga sela i stanovnici tog (osvojenog) naselja ce biti vasi. U Dvorcu, možete izgraditi najviše 3 senatora, ako vas dvorac dosegne level 10, level 15, i level 20.(znaci mozete ga praviti na lvl 10.15.20) U Rezidenciji ukupno 2 senatora možete izgraditi kad se dosegne level 10 i level 20.Igrači mozegu birati da grade ili senatora ili naseljenika, tj. ako (npr.u rezidenciji na level-u 10 napravite naseljenike i osnujete selo onda senatora mozete graditi tek na lvl 20.Da bi mogli izgraditi Senatora u Dvorcu ili Rezidenciji morate ga prvo istražiti u Akademiji(koja mora biti na lvl 20,a takodje morate imati i Mjesto okupljanja na level-u 10).

Napadi sa senatorom

Svaki put kad Senator stigne ziv, saglasnost u ciljanom selu će biti niža.Za oko 4-5 uspješnih napada, selo će biti vase. Također možete poslati više senatora i istovremeno spustiti odanost sela koje napadate. Da bi zauzeli necije selo, morate ispunjavati sljedeće kriterije:
1. morate imati dovoljno kulturalnih bodova da bi osvojili selo.
2. Morate unistiti Rezidenciju ili Dvorac(u zavisnost sta igrac kojeg napada ima u tom selu koje napadate).
3. Nemoze se zauzeti selo od igraca koji ima SAMO jedno selo.
4. Nemoze se zauzeti Glavno selo.
5. Ako imate veliku zabavu u selu iz kojeg napadate,saglasnost vaseg senatora ce se povecati za 5%
6. Kada branitelj ima veliko slavlje,saglasnost vaseg senatora ce se smanjiti za 5%.
Imajte na umu da svaki senator moze zauzeti SAMO jedno selo.
Kada senator uspjesno zauzme selo on automatski nestaje.
Zid,trupe,tehnologija zauzetog sela ce takodje nestati.
Ako ste Rimljanin zauzeto selo ce postati rimljansko.
Ako ste zauzeli selo od Gala,nestace galske zamke(ako ih ima u tom selu).
Senator isto moze da pogine ali kao i naseljenici on se moze ponovo izgradjivati u Dvorcu ili Rezidenciji dok god nezauzme neko selo.
Senator je vrlo rječit i uvjerljiv, on može spustiti odanost za 20% do 30% u svakom napadu(ako je uspjesan).


Istrazivanje senatora:

Drva: Gline: Zeljeza: Zita: Hrane Vremena:
15880 13800 36400 22660 0 6:47:55

Izgradnja/obuka senatora

Drva: Gline Zeljeza Zita: Hrane Vremena
30750 27200 45000 37500 5 25:11:40

Brzina
4 polja po satu

Moze nositi
0 resursa

Tutorijal za Rimljane

UVOD

Ovaj Tutorial ce vam pomoci da se na sto laksi nacin upoznate sa karakteristikama rimljana, njihove vojske, ekonomije, jednom recju da na sto bolji nacin dodjete do saznanja koja ce vam omoguciti da i vi budete svrstani u najace igrace. Takodje, jako je vazno da vase selo bude prava ekonomska sila, jer za dalji razvitak, veoma je vazno da vase selo proizvodi dosta resursa tako da ne zavisite o pljackama vec da mozete neometano da se razvijate.

Kao sto je svaki pocetak tezak, tako je slucaj i sa Rimljanima, ali ja cu vam obrazloziti neke od karakteristika Rimljana koje ce vas razuveriti da niste pogresili kada ste se opredelili bas za ove jedinice.

Rimska imperija je narod sa kojim pocetnici najlakse igraju u Travianu. Zbog visokog stepena drustveng i tehnoloskog razvitka Rimljani su majstori u izgradnji i njenoj koordinaciji. Njihove jedinice su dio elite u Travianu.
Veoma su balansirani i korisni u napadima i isto tako u odbrani. Da bi zagarantovali ovu raznolikost Rimske jedinice se obucavaju veoma dugo i njihova obuka je skupa. Medjutim jedinice koje su najskuplje one su i najace u igri. Njihova pjesadija je „ziva legenda“, ali njihova odbrana protiv neprijateljske konjice nije tako dobra kao kod drugih naroda.
Na pocetku cjena za njihovu obuka je zaista visoka jer u tom trenutku ona ogranicava rast vojske. Upravo zbog toga je bitno raspolagati sa jakom ekonomijom da bi troskovi izrade vojske i razvijanja sela bili na sto manjem nivou.

Osobine Rimljana:
• Mogu podizati ili prosirivati gradjevinu i resursno polje istovremeno.
• Veliki bonus odbrane od strane njihovih zidova.
• Trgovci mogu nositi 500 resursa (brzina: 16 polja/sat )
• Veoma mocna pjesadija, prosjecna konjica
• Razvijanje je skupo i uzima mnogo vremena.

Sada kada ste svesni osobina koje poseduju Rimljani, takodje morate biti svesni i svojih sposobnosti. Ova igra zahteva mnogo vremena, najvise na samom pocetku kada sto brze morate da se razvijate i da ne zaostajete za „svojim komsijama“ koji vam kasnije mogu praviti probleme.
Strpljenje igra kljucnu ulogu. Budite strpljivi. Nemojte sami sebe pozurivati jer tada cete izgubiti orijentaciju na samu igru kao i vase ciljeve. Razvitak na pocetku vam se moze ciniti jako spor, ali zapamtite da niste sami u tome. I ostali igraci u vasem okruzenju i dalje, suocavaju se sa istim „problemom“. Isto tako nemojte dozvoliti da vas neki dogadjaji poput napada na vase selo ili vredjanje vas kao igraca, dovedu do toga da izgubite strpljenje i da tako lako odustanete od svega. Morate biti svesni da ce toga uvek biti.


PRIORITETI

1. najvaznije: ulazite resursa u polje za proizvodnju (nemojte dozvoliti da vam zitarice budu u minusu na samom pocetku jer su one proizvdjac hrane za vase stanovnistvo).
2. iskljucivo gradite one gradjevine koje su vam neophodne (na samom pocetku to su svakako silos i skladiste jer se u njima cuvaju sirovine i sto je veci njihov kapacitet, to vise sirovina moze stati)
3. iskljucivo gradite gradjevine koje ce vam dodatno ubrzati razvoj (slucaj glavne zgrade kod koje se sa vecim stepenom izgradnje ostale gradjevine mogu brze graditi)
4. izgradite minimalnu odbranu koja ce spreciti da budete meta pljacke (za pocetak potrudite se da imate minimalan broj odbranbene vojske (legionari, pretorijanci) na vama je da odlucite.
5. izgradite ofanzivne jedinice za pljacku (veoma je vazno da ne dopustite da budete meta napada, vec da vi budete ti koji ce pljackati. Zasto je to bitno? Jednostavno, od velikog je znacaja da vase „komsije“ o vama stvore sliku „jakog“ igraca, aktivnog. A isto tako ce vam dobro doci resursi koje ste dobili od pljacke. Moj savet vam je da za „pljackase“ uzmete Imperatorise (Equites Imperatoris). Imperatorisi su standardna i dobro naoruzana kavalerija Rimljana. Oni su najbrzi i strah su svakog nespremnog neprijatelja. Mogu nositi 100 resursa. Brzina im je 14 polja/sat)

Ovaj Tutorial vam ne sluzi kao upustvo za svaku tacku koju treba da pratite vec vam samo sluzi kao orijentacija na to sta vam je potrebno da napravite, koji su vasi ciljevi koje trebate da pratite i na sta posebno treba da obratite paznju. Verujem da svaki igrac ima svoju strategiju po kojoj ce igrati, strategija koja ce verovatno da se razlikuje od vase. To ne treba da vas zabrinjava, niti da se ugledate na nekog igraca ma koliko on bio iznad vas. Vazno je da do kraja ostanete svoji, pri svojim ciljevima.

Dodatak:

Primetila sam da vecina igraca preferira pravljenje sto vise sklonista da bi se na taj nacin sto lakse odbranili od neprijateljskih napada. Ne kazem da je to pogresno, ali moj savet vam je da ne dopustite da budete meta uzastopnih pljacki. Za pocetak vam je dovoljno jedno skloniste (jer na samom pocetku necete imati mnogo resursa koji ce vam ostati jer cete ih konstantno trositi na povecavanje proizvodnje).
Kao sto sam vec rekla, nakon sto podignete vasu proizvodnju na zavidan nivo, potrudite se da prvo napravite mali broj jedinica koje ce vam sluziti za pljackanje a kasnije i vojsku za odbranu, cisto za svaki slucaj.


DAN 1

Poceli ste sa igrom, usli ste u vase selo koje je potpuno prazno, jedino sto vidite su 4 polja drva, 4 polja gline, 4 polja zeljeza i 6 polja zita. Pitate se sta da radite? Nista vam nije jasno. Evo male pomoci da savladate i tu pocetnu prepreku. Kada god izgradite polje drva, gline i zeljeza vasa proizvodnja tih resursa raste ali pada proizvodnja zita (hrane). Proizvodnja zita takodje pada i kada izgradite gradjevine ili vojnike (jer je to hrana koja vam je potrebna za samu izgradnju tih gradjevina i vojnika), pa vam samim tim treba i veca proizvodnja hrane. Sigurno ce vam se desiti i da ostanete bez hrane, nemojte da panicite, to je svakako nesto sto se cesto desava ali nemojte dozvoliti da se i vama desi. Pazljivo pratite vasu proizvodnju hrane (zitna polja), i kada vam god pocne padati tj biti mala, unapredite zitna polja za stepen na gore (ili za vise stepenova, zavisi od vas).

Zasto vam sve ovo sluzi? Da biste sto pre povecali ekonomiju vaseg sela (proizvodnju), podizuci lvl-e (stepenove) polja. Ako pazljivo pogledate potrebne resurse za izgradnju resursnih polja (proizvodnje), uocicete da vam najvise treba gline, pa zatim drva, pa zeljeza i na kraju hrane (zita). To nek vam bude orijentacija koja resursna polja prvo da dizete. Za pocetak odnos izmedju proizvodnje nek vam bude sledeci:
Drvo:Glina:Zeljeo:Zitarice: = 10:12:8:6
Trudite se da na osnovu prikazanog uvjek proizvodite vise gline pa drva pa zeljeza i na kraju zita. Zito (hrana) bi uvjek trebalo biti polovina gline (nekad vise ali nikad manje).
Ako budete zadrzali ovakav omjer rasta vase proizvodnje, razvijacete se brze od ostalih koji razvijaju jednaku kolicinu resursnih polja.
Sto se tice gradjevina za pocetak izgradite Silos, Skladiste. Prosirujte ih onoliko koliko vam je potrebno da smestite sirovine. A nakon toga mozete da dizete i Glavnu Zgradu na sto veci nivo jer sa time dobijate manje potrebnog vremena za izgradnju ostalih gradjevina.

Ako ste se pridrzavali navedenih uputa, onda je doslo vreme za konkretnije stvari.
Saveti:
- Podignite barem jedno zitno polje na lvl 5 (stepen). Zasto to? Jednostavno sa zitnim poljem na lvl-u 5 u prilici ste da napravite Mlin. Na taj nacin ste u prilici da povecate vase zitarice(hrana) i do 25% (Mlin lvl5 = 25%)

- Isto tako kada npr. podignete vasu proizvodnju na lvl-u 8, nemojte cekati da je dizete na lvl 9, vec odma cuvajte resurse da ih dizete na lvl 10, jer na lvl-u 10 ste u mognucnosti da ostvarite dodatnih 25% proizvodnje za svaku sirovinu. Pitate se kako? Dovoljno je da imate jedno polje drvosjece na lvl-10, sa njim mozete da izgradite u vasem selu i Pilanu. Sa Pilanom dobijate do 25% proizvodnje dvra. Isto tako je slucaj i sa glinom i zeljezom. A kada je zitno polje u pitanju (hrana), takodje sa jednim zitnim poljem na lvl-u 10 i sa mlinom na lvl-u 5 (+ glavna zgrada lvl 5), mozete povecati produkciju zitarica za maximalno 50%, tako sto cete izgraditi Pekaru.
Zapamtite da za bonuse od 25% morate imati po jedno polje na lvl-u 10.

- Isto tako nemojte sebe pozurivati da sto pre pravite drugo selo. Kada budete imali uslova za tako nesto onda ste spremni. Ne zaboravite da su vam za osnivanje drugog sela potrebni naseljenici (3 naseljenika), a da su oni jako skupi.
Kada je u pitanju drugo selo, orijentacija nek vam bude prvo selo. Medjutim postoje razlike izmedju prvog sela (tj glavnog grada) i ostalih sela. Samo u glavnom selu mozete dizati reursna polja iznad lvl-a 10 dok kod ostalih sela, resursna polja mogu dosegnuti samo do lvl-10.

- Za sto bolje uigravanje koristite Uputstvo koje vam se nalazi sa lijeve strane a pomocu kojeg mozete vrlo lako da saznate koji su preduslovi za izgradnju odredjenih gradjevina.

VOJSKA

Sigurna sam da vase selo sada izgleda mnogo bolje nego na samom pocetku. Da vam je proizvodnja sirovina na zavidnom nivou i da sada mozete bez problema da predjete na malo konkretnije stvari kao sto je izrada jedinica vojske i svega sto je potrebno da budete vrhunski igrac.
Kao i kod razvijanja resursnih polja i u opste sela i kod izrade vojske postoje odredjene strategije i ciljevi. Jednostavno se morate pomiriti sa cinjenicom da u jednom selu ne mozete praviti i napadnu i odbranbenu vojsku. To je prosto nemoguce ako ne zelite da vam zito (hrana) ode u minus. U ostalom takva strategija vam i nije najbolja.
Moj savet vam je da se opredelite gde cete praviti off (napadacku vojsku) a gde deff (odbranbenu vojsku).
Svima je poznato da se u Glavnom Gradu pravi napadacka vojska a u sporednim selima odbranbena. Neka takav slucaj bude i kod vas. Isto tako ako zelite da sto pre izradjujete vase jedinice u tome ce vam svakako pomoci i Travian Plus Akaunt koji pored drugih pogodnosti nudi i mogucnost rada NPC trgovine (sa NPC trgovinom mozete podjeliti resurse u skladistu po volji).
Posto ste se odlucili za napadacku vojsku, vrijeme je da pocnete sa njihovom izgradnjom. Ako zelite da budete jedan od najboljih napadaca, jednostavno morate raspolagati i sa najacim jedinicama. Dobro je poznato da su to kod Rimljana Imperianci i Equites Caesaris.

Imperianac je glavna udarna snaga Rimljana. On je jak, brz i nocna mora svih branilaca.
Vrijednost napada 70.
Odbranbena vrijednost protiv pjesadije 40.
Odbranbena vrijednost protiv kavalerije 25.

Equites Caesaris .Caesaris su Rimska teska kavalerija. Veoma su dobro opremljeni i naoruzani. Zato su spori i mogu ponijeti manje resursa.
Vrijednost napada 180.
Odbranbena vrijednost protiv pjesadije 80.
Odbranbena vrijednost protiv kavalerije 105.

Na osnovu ovoga, moze se zakljuciti da je najaca jedinica sa kojom Rimljani raspolazu upravo Equites Caesaris. U kombinaciji sa Imperiancima su cist pogodak.
Isto tako kada je rijec o odbranbenim jedinicama, Caesaris je svakako idealno resenje u kombinaciji sa Pretorijancima i Legionarima (koji mogu da posluze i za napad i za odbranu).

Kada ste se odlucili za napadacke jedinice koje zelite da imate, vrijeme je da ih i usavrsite.
Da biste ojacali svoje jedinice, potrebno je da izgradite Kovacnicu Oruzja na maximalni lvl 20 i da u njoj poboljsate oruzje vasih ratnika.
Na suprot Kovacnici Oruzja, postoji i Kovacnica Oklopa za vase odbranbene jedinice kojima poboljsavate oklope ratnika.

Jos vam ostaje da izgradite ovnove i katapultove pomocu kojih cete da rusite zidove i neprijateljska sela. Na samom pocetku oni vam nece biti potrebni, a kasnije, kada dosegnete pozavidan nivo vojske, svakako obratite paznju i na njih. Ali to prepustam vama jer cete do tada vec biti spremni da sami donosite odluke koje smatrate da su najbolje.
Ne postoji odredjen broj vojske koju mozete da imate. Sve to zavisi od vas.

Savet:
Da biste bili jedan od najacih igraca (kao napadac), jednostavno morate za Glavni Grad imati selo zvano Crop (selo sa 15 zitnih polja). U Cropu mozete da pravite vojsku a da ne razmisljate o tome da li ce vam zito (hrana) pasti u minus, jos ako koristite Plus Akaut, mozete sa zitom da radite NPC trgovinu i time rasporedjujete resurse kako vi zelite.



Iskreno se nadam da vam je ovaj Tutorial barem malo pomogao da resite neke nedoumice i da lagano, bez problema zapocnete sa razvijanjem vaseg sela.
Mozda je za neke igrace malo zbunjujuci, ali verujte mi, kada procitate par puta sve ce vam biti jasnije. Cak i ako pogresite u nekim stavkama, nemojte se opterecivati time. Desi se da i najbolji pogrese, nista cudno, ako ste jednom pogresili, drugi put cete znati kako treba. Isto tako, ovaj Tutorial nemojte da shvatite kao nesto cega treba strogo da se pridrzavate. Ako smatrate da mozda nesto nije u redu i da se ne slaze sa vasim idejama, slobodni ste da delujete po vasim zeljama. Ovo je samo malo uputstvo koje ce vam pomoci da se orijentisete na vase prioritete na samom pocetku, jer tada necete imati priliku da mnogo kalkulisete."

Ovaj tutorijal je kopiran sa jednog foruma a napisan je na osnovu iskustva jednog igraca...

04 May 2009

Natari i svijetsko cudo

- Šta su natari?

Natari su posebno (četvrto) pleme koje dolazi pred kraj servera. Natari su NPC (non playable character ili pleme koje ne vode ljudi/igrači). Kada server se toliko razvije da se smatra dovoljno jakim za borbu protiv natara oni se pojave u igri. To se desi otprilike nekih 300 dana nakon početka servera. Kada Natari dođu na server počinje "end game" tj. dio igre u kojoj ćemo doći od pobjednika (igrač i savez).

- Svjetsko čudo
Pravljenje svjetskog čuda je cilj u travianu. Igrač i savez koji prvi napravi Svjetsko Čudo na level 100 biva proglašen pobjednikom.

- Kako se pravi Svjetsko Čudo? Šta je sve potrebno da se ono napravi?

Svjetsko čudo se može praviti samo u natarskom selu, znači za početak morate osvojiti jedno Natarsko selo. Zatim potrebna su vam dva plana za izgradnju. Sa jednim se može graditi od nivoa 0 do 50, a sa još jedim od nivoa 51 do 100.

Kada počne izgradnja svjetskog čuda Natari će početi sa napadima na selo u kojem se čudo gradi kako bi spriječili izgradnju. Natari napadaju kada Svjetsko Čudo dođe na 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60, 65, 70 ,75, 80, 85, 90, 95, 96, 97, 98 i 99 nivo.

- Izgradnja čuda

Cijena Svjetskog Čuda od lvl 1 - lvl 100:

Drva - 34.132.025
Gline - 35.334.570
Željeza - 36.946.490
Žito - 6.754.780

Vrijeme izgradnje Svjetskog Čuda:

Glavna zgrada na lvl 1 = Vrijeme izgradnje od lvl 1 do lvl 100: 102 dana, 3 sata i 19 minuta
Glavna zgrada na lvl 20 = Vrijeme izgradnje od lvl 1 do lvl 100: 50 dana, 21 sat i 30 minuta

Osvajanje (otimanje) sela

PRIPREME

Dobivanje administratora (senatora, poglavice, starjesine)

Kako biste dobili administratora morate ga prethodno istraziti u akademiji (lvl 20), takodje morate imati mjesto okupljanja na lvl-u 5 za Teutonce, ili lvl- 10 za Gale i Rimljane.
Nakon njegovog istrazivanje, aministratora mozete napraviti u dvorcu ili rezidenciji, osim ako vec niste napravili naseljenike.
Ako ste u medjuvremenu napravili naseljenike i iz sela u kojem planirate praviti administratora – zauzeli drugo selo, potrebna vam je rezidencija na lvl-u 20, u suprotnom, administratora mozete napraviti i sa rezidencijom na lvl-u 10.
Takodje treba imati na umu da rezidencija ima dva slota (lvl 10 i lvl 20), dok dvorac ima tri (lvl 10, lvl 15 i lvl 20).
Jedan slot = jedan administrator
Jedan slot = tri naseljenika

Senator (Rimljani) je vrlo rijecit i uvjerljiv, te moze spustiti odanost u naselju za 20% do 30% u svakom napadu.
Poglavica (Teutonci) je vrlo jeftin pri treniranju i moze spustiti odanost za 20% do 25%.
Starijesina (Gali) je za 20% brzi od ostalih i moze spustiti odanost za 20% do 25%.

S obzirom na „moralni bonus“ pri osvajanju naselja, vrijednost administratora vjerovatno ce odudarati od gore napisanih, optimalnih vrijednosti.
Takodje sa svakom priredjenom velikom zabavom u selu iz kojeg saljete vaseg administratora, u mogucnosti ste da mu olaksate „skidanje“ odanosti protivnika za 5%, ali isto tako mozete i izgubiti tih dodatnih 5% ako vas protivnih takodje priredjuje veliku zabavu u trenutku napada vaseg administratora.

Kada odanost padne na 0%, administrator koji je poslednji dosao i zauzeo selo, nestat ce, a trupe koje su ga cuvale u trenutku zauzimanja, ostat ce kao odbrana u osvojenom naselju (njih mozete vratiti kad god pozelite, na isti nacin kao i kada vracate pojacanje).


NAPAD

Naselja koja mogu biti osvojena:
Samo naselja koja nisu glavni grad mogu biti osvojena, bez obzira gde se dvorac nalazi.

Napomena:
~ Mozete osvojiti naselje nakon sto je rezidencija ili dvorac unisten.
~ Imate dovoljno kulturalnih poena (KP) - Kulturalni poeni (KP) su vrijednost koja ograničava broj sela koje možete osnovati ili osvojiti. Kulturalne poene zarađujete gradeći nove i razvijajući stare građevine u Vašim selima. Trenutni broj i dnevni bonus kulturalnih poena možete provjeriti klikom na rezidenciju ili dvorac.
~ Naselje koje nije glavni grad.


Valovi napada:

Osvajanje sela bi se trebalo sastojati iz nekoliko napadackih valova, jer se slanje svih jedinica u jednom napadu ne preporucuje.
Prvi val bi trebao biti „cistac“, koji ce pobiti protivnicku odbranu, zatim katapulti koji ce unistiti rezidenciju ili dvorac i nakon njih administratori (senator, poglavica, starjesina).
Primer:
Predpostavimo da imate 3 000 Imperianaca, 60 katapultova i 2 senatora.
1) 2 700 Imperianaca “cistaca” trebalo bi biti poslano u normalan napad kako bi se izbjegle nevolje.
2) 150 Imperianaca zajedno sa katapultima kako bi se unistila rezidencija ili dvorac I to isto kao normalan napad jer u suprotnom katapulti nece opaliti.
3) 150 Imperianaca u pratnji senatora (isto kao normalan napad jer u suprotnom senatori nece obaviti svoj posao).

Ponovite 1. i 3. korak koliko god je potrebno da se saglasnost spusti na 0% i u medjuvremenu proverite da li je protivnik ponovo izgradio rezidenciju ili dvorac (jer tada vas senator nece moci skinuri saglasnost).


NAKON NAPADA

Sto prije izgradite rezidenciju ili dvorac kako biste podigli odanost u naselju. Kada se izgradi rezidencija odanost raste onoliko % po satu koliki je nivo rezidencije.

lvl1 – 1% po satu
lvl2 – 2% po satu
lvl3 – 3% po satu
lvl4 – 4% po satu
lvl5 – 5% po satu
lvl6 – 6% po satu
lvl7 – 7% po satu
lvl8 – 8% po satu
lvl9 – 9% po satu
lvl10 – 10% po satu
lvl11- 11% po satu
lvl12 – 12% po satu
lvl13 – 13% po satu
lvl14 – 14% po satu
lvl15 – 15% po satu
lvl16 – 16% po satu
lvl17 – 17% po satu
lvl18 – 18% po satu
lvl19 – 19% po satu
lvl20 – 20% po satu

Kada odanost sela dostigne do 100%, potrudite se da osigurate pristojnu odbranu u vasem novom selu ukljucujuci i spijune u slucaju da protivnik pokusa vratiti selo.

POSLE OSVAJANJA SELA

* POPULACIJA
Ukoliko igrač koji osvaja selo ima veću ukupnu populaciju od igrača čije selo otima, u osvojenom selu će se izgubiti 10% populacije. U praksi ovo najčešće znači rušenje svih građevina za po 1 stepen. Ukoliko se selo osvaja od jačeg igrača, nema gubitka populacije.

* VOJSKA
U osvojenom selu se gubi sva vojska. To važi i za vojsku koja je iz tog sela poslata kao pojačanje u druga sela (osim heroja).

* GRADJEVINE
Osim podrazumevanog gubitka rezidencije, u osvojenom selu se automatski ruši zid. Ako se osvaja selo od Gala, nestaje i postavljač zamki.

* ISTRAZIVANJA
U osvojenom selu se gube sve istražene jedinice, kao i svi istraženi oklopi i oružja.

* OAZE
Osvojeno selo gubi sve zauzete oaze. U njima se neće odmah pojaviti životinje, tako da ih treba što pre ponovo osvojiti.

* POJACANJE
Napadačeva vojska koja preživi osvajanje sela (tj. koja isprati poslednjeg administratora) ostaje u osvojenom selu kao pojačanje. U slučaju da stižu naknadni napadi, ta vojska će se braniti od njih. Isto važi i za naknadno poslate administratore - pošto je lojalnost na 0%, svaki će ponovo osvojiti selo i nestati, a poslata vojska će se sukobiti sa onom koja je u tom trenutku prisutna u selu.

02 May 2009

Rob Traviana si kad...

- na ispit iz matematike posaljes sitera!

- kad ti sef na poslu prigovori, a ti razmisljas kako da mu posaljes napad sa ovnovima, katapultima i konjicom!

- kad kupujes kucu i pomislis, mogao bi poslati napad sa jedno 5 ili 6 senatora i celo naselje moze biti moje!

- kad na sred dvorista pocnes da pravis silos!

- ako ti kilometarsat na autu broji u polja/h!

- kad pitas trgovca na pijaci koliko resursa moze poneti!

- kad odes u opstinu i pitas jel pocela velika zabava

- kad citas horoskop i posle znaka ovna ocekujes znak katapulta

- kad oko svoje kuce vidis puno ljudi, pa zoves komsije u pomoc

- kad te probudi budilnik, pa umesto da se spremis za skolu/posao ti se spremis za napade

- kad u skoli prekines profesorovo predavanje koji prica o tome kako su pretorijanci napadali, a ti mu objasnis da su oni odbrambena vojska!

- kad doteras na pijacu puna kola zita, i probas da menjas za glinu, gvozdje ili drvo!

- kad mislis da te neko laze, najradije bi poslao 100 izvidjaca da proveris!

- kad na casu istorije cujes da je julije cezar pobedio teutonce, ustanes i viknes: Nikada me nece pobediti rimljani!!

- kad uzjases konja i umesto uzdi u rukama imas zutu palicu sa zvezdicom, zato da lako galopiras 19 polja po satu!

- kad vidis da u dvoristu imas previse prostora i odlucis da nadogradis svoju rezidenciju....

:)))

Gdje se pravi mjesto okupljanja?

Evo kratak i slikovit odgovor:

01 May 2009

Gali i zamke

0. Ako ste izabrali Gale, onda imate mogućnost da pravite zamke. Vojska koja vas napada može ostati zarobljena u tim zamkama.

1. Zarobljene jedinice jedu žito vlasnika jedinica

Kao što naslov kaže, ako ste zarobili neke jedinice one i dalje jedu žito igrača koji ih je poslao u napad. Prvi, drugi, treći i svaki dan.

2. Kako osloboditi jedinice iz zamke kod Gala?

Jedinice se mogu osloboditi na dva načina:

Prvi način je diplomatija. Pošaljite poruku vlasniku sela u kojem su zarobljeni vojnici i pokušajte postići dogovor da on pusti vaše vojnike. Možete se dogovoriti da mu pošaljete resurse, da ga prestanete napadati, ili u dogovoru sa jačim članom našeg saveza zaprijetite igraču koji vam je zarobio vojsku.
Drugi način je napadom. Pošaljite više vojske nego što protivnik ima zamki u selu, ali obavezno izaberite opciju NAPAD (ne pljačka, nego NAPAD).

Ako su jedinice kod vas u zarobljeništvu onda ih možete i raspustiti (tj. pustiti ih da se vrate kući). Ovo se radi preko Mjesta okupljanja.

Jedinice koje ste zarobili NIKAD, NIKAKO i NI ZA KAKVE PARE ne možete ubiti, spaliti, izgladniti ili ih uništiti na neki drugi način


2.1. Kako znati koliko protivnik ima zamki u selu

Ako ste poslali 50 vojnika a zarobljeno je 30 znači da protivnik ima 30 zamki (ne više, ne manje). Ako vam je zarobljena sva vojska koju ste poslali, onda uzmite u obzir broj vojske koja je zarobljena, veličinu sela i probajte otprilike skontati broj zamki.
Primjer: Zarobljeno 70 vojnika u selu od 300 stanovnika. Neki normalan broj zamki u ovakvom selu bio bi 100-120. Kao i svugdje postoje iznimke zato je uvijek dobro na ovaj "ofrlje" broj dodati jos 50%.


2.2. Kako osloboditi napadom

Znači sad znate otprilike broj zamki, dodali ste 50%, sad samo treba poslati vojsku (u NAPAD naravno). Koliko vojske poslati? Zamke rade na slijedeći način, kada vaša vojska dođe u selo sa zamkama, automatski se u svaku slobodnu zamku upeca po jedan vaš vojnik. Zatim svi preostali slobodni vojnici se do smrti bore sa eventualnim vojnicima branioca i ako vaši vojnici pobjede, oslobađaju svoje zarobljene jarane (sve vaše i/ili savezničke vojnike) i svako svojoj kući.

Primjer:
Poslano u napad 200 vojnika
U selu 100 zamki i 20 neprijatelja
200 vojnika dolazi u selo, 100 pada u zamke
100 vojnika se bori protiv 20 neprijatelja
i bori
i bori
i bori
i pobjeđuje, 70 vojnika je preživjelo
oslobađaju zarobljene
170 vojnika se vraća kući
33 zamke se obnavljaju i čekaju slijedećeg napadača


3. Ko vas može osloboditi

Napadom i pobjeđivanjem sela u kojem je zarobljena vojska može vam vojnike osloboditi bilo koji član saveza


4. Zaključak

Da znate šta vas je snašlo kad vam se iz napada vrati manje vojnika nego što ste poslali, a potrošnja žita ostane ista.
Kad pošaljete vojsku u PLJAČKU na galsko selo sa zamkama dio vojske će ostati tamo zarobljeno, pa makar u selu bilo samo 10 zamki a vi poslali 10 000 vojnika. Da bi uspješno napali i oslobodili odma svoje vojnike morate ih slati u NAPAD, zato ako idete farmati slabije komšije Gale, uvijek šaljite vojsku u napad kako bi se o istom trošku i vratili.