05 May 2009

Tutorijal za Rimljane

UVOD

Ovaj Tutorial ce vam pomoci da se na sto laksi nacin upoznate sa karakteristikama rimljana, njihove vojske, ekonomije, jednom recju da na sto bolji nacin dodjete do saznanja koja ce vam omoguciti da i vi budete svrstani u najace igrace. Takodje, jako je vazno da vase selo bude prava ekonomska sila, jer za dalji razvitak, veoma je vazno da vase selo proizvodi dosta resursa tako da ne zavisite o pljackama vec da mozete neometano da se razvijate.

Kao sto je svaki pocetak tezak, tako je slucaj i sa Rimljanima, ali ja cu vam obrazloziti neke od karakteristika Rimljana koje ce vas razuveriti da niste pogresili kada ste se opredelili bas za ove jedinice.

Rimska imperija je narod sa kojim pocetnici najlakse igraju u Travianu. Zbog visokog stepena drustveng i tehnoloskog razvitka Rimljani su majstori u izgradnji i njenoj koordinaciji. Njihove jedinice su dio elite u Travianu.
Veoma su balansirani i korisni u napadima i isto tako u odbrani. Da bi zagarantovali ovu raznolikost Rimske jedinice se obucavaju veoma dugo i njihova obuka je skupa. Medjutim jedinice koje su najskuplje one su i najace u igri. Njihova pjesadija je „ziva legenda“, ali njihova odbrana protiv neprijateljske konjice nije tako dobra kao kod drugih naroda.
Na pocetku cjena za njihovu obuka je zaista visoka jer u tom trenutku ona ogranicava rast vojske. Upravo zbog toga je bitno raspolagati sa jakom ekonomijom da bi troskovi izrade vojske i razvijanja sela bili na sto manjem nivou.

Osobine Rimljana:
• Mogu podizati ili prosirivati gradjevinu i resursno polje istovremeno.
• Veliki bonus odbrane od strane njihovih zidova.
• Trgovci mogu nositi 500 resursa (brzina: 16 polja/sat )
• Veoma mocna pjesadija, prosjecna konjica
• Razvijanje je skupo i uzima mnogo vremena.

Sada kada ste svesni osobina koje poseduju Rimljani, takodje morate biti svesni i svojih sposobnosti. Ova igra zahteva mnogo vremena, najvise na samom pocetku kada sto brze morate da se razvijate i da ne zaostajete za „svojim komsijama“ koji vam kasnije mogu praviti probleme.
Strpljenje igra kljucnu ulogu. Budite strpljivi. Nemojte sami sebe pozurivati jer tada cete izgubiti orijentaciju na samu igru kao i vase ciljeve. Razvitak na pocetku vam se moze ciniti jako spor, ali zapamtite da niste sami u tome. I ostali igraci u vasem okruzenju i dalje, suocavaju se sa istim „problemom“. Isto tako nemojte dozvoliti da vas neki dogadjaji poput napada na vase selo ili vredjanje vas kao igraca, dovedu do toga da izgubite strpljenje i da tako lako odustanete od svega. Morate biti svesni da ce toga uvek biti.


PRIORITETI

1. najvaznije: ulazite resursa u polje za proizvodnju (nemojte dozvoliti da vam zitarice budu u minusu na samom pocetku jer su one proizvdjac hrane za vase stanovnistvo).
2. iskljucivo gradite one gradjevine koje su vam neophodne (na samom pocetku to su svakako silos i skladiste jer se u njima cuvaju sirovine i sto je veci njihov kapacitet, to vise sirovina moze stati)
3. iskljucivo gradite gradjevine koje ce vam dodatno ubrzati razvoj (slucaj glavne zgrade kod koje se sa vecim stepenom izgradnje ostale gradjevine mogu brze graditi)
4. izgradite minimalnu odbranu koja ce spreciti da budete meta pljacke (za pocetak potrudite se da imate minimalan broj odbranbene vojske (legionari, pretorijanci) na vama je da odlucite.
5. izgradite ofanzivne jedinice za pljacku (veoma je vazno da ne dopustite da budete meta napada, vec da vi budete ti koji ce pljackati. Zasto je to bitno? Jednostavno, od velikog je znacaja da vase „komsije“ o vama stvore sliku „jakog“ igraca, aktivnog. A isto tako ce vam dobro doci resursi koje ste dobili od pljacke. Moj savet vam je da za „pljackase“ uzmete Imperatorise (Equites Imperatoris). Imperatorisi su standardna i dobro naoruzana kavalerija Rimljana. Oni su najbrzi i strah su svakog nespremnog neprijatelja. Mogu nositi 100 resursa. Brzina im je 14 polja/sat)

Ovaj Tutorial vam ne sluzi kao upustvo za svaku tacku koju treba da pratite vec vam samo sluzi kao orijentacija na to sta vam je potrebno da napravite, koji su vasi ciljevi koje trebate da pratite i na sta posebno treba da obratite paznju. Verujem da svaki igrac ima svoju strategiju po kojoj ce igrati, strategija koja ce verovatno da se razlikuje od vase. To ne treba da vas zabrinjava, niti da se ugledate na nekog igraca ma koliko on bio iznad vas. Vazno je da do kraja ostanete svoji, pri svojim ciljevima.

Dodatak:

Primetila sam da vecina igraca preferira pravljenje sto vise sklonista da bi se na taj nacin sto lakse odbranili od neprijateljskih napada. Ne kazem da je to pogresno, ali moj savet vam je da ne dopustite da budete meta uzastopnih pljacki. Za pocetak vam je dovoljno jedno skloniste (jer na samom pocetku necete imati mnogo resursa koji ce vam ostati jer cete ih konstantno trositi na povecavanje proizvodnje).
Kao sto sam vec rekla, nakon sto podignete vasu proizvodnju na zavidan nivo, potrudite se da prvo napravite mali broj jedinica koje ce vam sluziti za pljackanje a kasnije i vojsku za odbranu, cisto za svaki slucaj.


DAN 1

Poceli ste sa igrom, usli ste u vase selo koje je potpuno prazno, jedino sto vidite su 4 polja drva, 4 polja gline, 4 polja zeljeza i 6 polja zita. Pitate se sta da radite? Nista vam nije jasno. Evo male pomoci da savladate i tu pocetnu prepreku. Kada god izgradite polje drva, gline i zeljeza vasa proizvodnja tih resursa raste ali pada proizvodnja zita (hrane). Proizvodnja zita takodje pada i kada izgradite gradjevine ili vojnike (jer je to hrana koja vam je potrebna za samu izgradnju tih gradjevina i vojnika), pa vam samim tim treba i veca proizvodnja hrane. Sigurno ce vam se desiti i da ostanete bez hrane, nemojte da panicite, to je svakako nesto sto se cesto desava ali nemojte dozvoliti da se i vama desi. Pazljivo pratite vasu proizvodnju hrane (zitna polja), i kada vam god pocne padati tj biti mala, unapredite zitna polja za stepen na gore (ili za vise stepenova, zavisi od vas).

Zasto vam sve ovo sluzi? Da biste sto pre povecali ekonomiju vaseg sela (proizvodnju), podizuci lvl-e (stepenove) polja. Ako pazljivo pogledate potrebne resurse za izgradnju resursnih polja (proizvodnje), uocicete da vam najvise treba gline, pa zatim drva, pa zeljeza i na kraju hrane (zita). To nek vam bude orijentacija koja resursna polja prvo da dizete. Za pocetak odnos izmedju proizvodnje nek vam bude sledeci:
Drvo:Glina:Zeljeo:Zitarice: = 10:12:8:6
Trudite se da na osnovu prikazanog uvjek proizvodite vise gline pa drva pa zeljeza i na kraju zita. Zito (hrana) bi uvjek trebalo biti polovina gline (nekad vise ali nikad manje).
Ako budete zadrzali ovakav omjer rasta vase proizvodnje, razvijacete se brze od ostalih koji razvijaju jednaku kolicinu resursnih polja.
Sto se tice gradjevina za pocetak izgradite Silos, Skladiste. Prosirujte ih onoliko koliko vam je potrebno da smestite sirovine. A nakon toga mozete da dizete i Glavnu Zgradu na sto veci nivo jer sa time dobijate manje potrebnog vremena za izgradnju ostalih gradjevina.

Ako ste se pridrzavali navedenih uputa, onda je doslo vreme za konkretnije stvari.
Saveti:
- Podignite barem jedno zitno polje na lvl 5 (stepen). Zasto to? Jednostavno sa zitnim poljem na lvl-u 5 u prilici ste da napravite Mlin. Na taj nacin ste u prilici da povecate vase zitarice(hrana) i do 25% (Mlin lvl5 = 25%)

- Isto tako kada npr. podignete vasu proizvodnju na lvl-u 8, nemojte cekati da je dizete na lvl 9, vec odma cuvajte resurse da ih dizete na lvl 10, jer na lvl-u 10 ste u mognucnosti da ostvarite dodatnih 25% proizvodnje za svaku sirovinu. Pitate se kako? Dovoljno je da imate jedno polje drvosjece na lvl-10, sa njim mozete da izgradite u vasem selu i Pilanu. Sa Pilanom dobijate do 25% proizvodnje dvra. Isto tako je slucaj i sa glinom i zeljezom. A kada je zitno polje u pitanju (hrana), takodje sa jednim zitnim poljem na lvl-u 10 i sa mlinom na lvl-u 5 (+ glavna zgrada lvl 5), mozete povecati produkciju zitarica za maximalno 50%, tako sto cete izgraditi Pekaru.
Zapamtite da za bonuse od 25% morate imati po jedno polje na lvl-u 10.

- Isto tako nemojte sebe pozurivati da sto pre pravite drugo selo. Kada budete imali uslova za tako nesto onda ste spremni. Ne zaboravite da su vam za osnivanje drugog sela potrebni naseljenici (3 naseljenika), a da su oni jako skupi.
Kada je u pitanju drugo selo, orijentacija nek vam bude prvo selo. Medjutim postoje razlike izmedju prvog sela (tj glavnog grada) i ostalih sela. Samo u glavnom selu mozete dizati reursna polja iznad lvl-a 10 dok kod ostalih sela, resursna polja mogu dosegnuti samo do lvl-10.

- Za sto bolje uigravanje koristite Uputstvo koje vam se nalazi sa lijeve strane a pomocu kojeg mozete vrlo lako da saznate koji su preduslovi za izgradnju odredjenih gradjevina.

VOJSKA

Sigurna sam da vase selo sada izgleda mnogo bolje nego na samom pocetku. Da vam je proizvodnja sirovina na zavidnom nivou i da sada mozete bez problema da predjete na malo konkretnije stvari kao sto je izrada jedinica vojske i svega sto je potrebno da budete vrhunski igrac.
Kao i kod razvijanja resursnih polja i u opste sela i kod izrade vojske postoje odredjene strategije i ciljevi. Jednostavno se morate pomiriti sa cinjenicom da u jednom selu ne mozete praviti i napadnu i odbranbenu vojsku. To je prosto nemoguce ako ne zelite da vam zito (hrana) ode u minus. U ostalom takva strategija vam i nije najbolja.
Moj savet vam je da se opredelite gde cete praviti off (napadacku vojsku) a gde deff (odbranbenu vojsku).
Svima je poznato da se u Glavnom Gradu pravi napadacka vojska a u sporednim selima odbranbena. Neka takav slucaj bude i kod vas. Isto tako ako zelite da sto pre izradjujete vase jedinice u tome ce vam svakako pomoci i Travian Plus Akaunt koji pored drugih pogodnosti nudi i mogucnost rada NPC trgovine (sa NPC trgovinom mozete podjeliti resurse u skladistu po volji).
Posto ste se odlucili za napadacku vojsku, vrijeme je da pocnete sa njihovom izgradnjom. Ako zelite da budete jedan od najboljih napadaca, jednostavno morate raspolagati i sa najacim jedinicama. Dobro je poznato da su to kod Rimljana Imperianci i Equites Caesaris.

Imperianac je glavna udarna snaga Rimljana. On je jak, brz i nocna mora svih branilaca.
Vrijednost napada 70.
Odbranbena vrijednost protiv pjesadije 40.
Odbranbena vrijednost protiv kavalerije 25.

Equites Caesaris .Caesaris su Rimska teska kavalerija. Veoma su dobro opremljeni i naoruzani. Zato su spori i mogu ponijeti manje resursa.
Vrijednost napada 180.
Odbranbena vrijednost protiv pjesadije 80.
Odbranbena vrijednost protiv kavalerije 105.

Na osnovu ovoga, moze se zakljuciti da je najaca jedinica sa kojom Rimljani raspolazu upravo Equites Caesaris. U kombinaciji sa Imperiancima su cist pogodak.
Isto tako kada je rijec o odbranbenim jedinicama, Caesaris je svakako idealno resenje u kombinaciji sa Pretorijancima i Legionarima (koji mogu da posluze i za napad i za odbranu).

Kada ste se odlucili za napadacke jedinice koje zelite da imate, vrijeme je da ih i usavrsite.
Da biste ojacali svoje jedinice, potrebno je da izgradite Kovacnicu Oruzja na maximalni lvl 20 i da u njoj poboljsate oruzje vasih ratnika.
Na suprot Kovacnici Oruzja, postoji i Kovacnica Oklopa za vase odbranbene jedinice kojima poboljsavate oklope ratnika.

Jos vam ostaje da izgradite ovnove i katapultove pomocu kojih cete da rusite zidove i neprijateljska sela. Na samom pocetku oni vam nece biti potrebni, a kasnije, kada dosegnete pozavidan nivo vojske, svakako obratite paznju i na njih. Ali to prepustam vama jer cete do tada vec biti spremni da sami donosite odluke koje smatrate da su najbolje.
Ne postoji odredjen broj vojske koju mozete da imate. Sve to zavisi od vas.

Savet:
Da biste bili jedan od najacih igraca (kao napadac), jednostavno morate za Glavni Grad imati selo zvano Crop (selo sa 15 zitnih polja). U Cropu mozete da pravite vojsku a da ne razmisljate o tome da li ce vam zito (hrana) pasti u minus, jos ako koristite Plus Akaut, mozete sa zitom da radite NPC trgovinu i time rasporedjujete resurse kako vi zelite.



Iskreno se nadam da vam je ovaj Tutorial barem malo pomogao da resite neke nedoumice i da lagano, bez problema zapocnete sa razvijanjem vaseg sela.
Mozda je za neke igrace malo zbunjujuci, ali verujte mi, kada procitate par puta sve ce vam biti jasnije. Cak i ako pogresite u nekim stavkama, nemojte se opterecivati time. Desi se da i najbolji pogrese, nista cudno, ako ste jednom pogresili, drugi put cete znati kako treba. Isto tako, ovaj Tutorial nemojte da shvatite kao nesto cega treba strogo da se pridrzavate. Ako smatrate da mozda nesto nije u redu i da se ne slaze sa vasim idejama, slobodni ste da delujete po vasim zeljama. Ovo je samo malo uputstvo koje ce vam pomoci da se orijentisete na vase prioritete na samom pocetku, jer tada necete imati priliku da mnogo kalkulisete."

Ovaj tutorijal je kopiran sa jednog foruma a napisan je na osnovu iskustva jednog igraca...

No comments: